in

Тархины ажиллагааг сайжруулах 6 хүчтэй ундаа. Ой санамж алдагдахаас урьдчилан сэргийлэх арга хэмжээ авах нь наснаас хамаарахгүй!

Тархи бол эргэлзээгүй хүний ​​биеийн хамгийн чухал эрхтэн юм. Тархи нь биеийн бүх үйл явцыг хариуцдаг тул бидний эрүүл мэндийг хянадаг мэдээллийг илгээдэг. Гэсэн хэдий ч тархи нь бүх эрхтнүүдээс хамгийн хүчирхэг төдийгүй нэлээд мэдрэмтгий байдаг.

Хамгийн сайн мэддэг тархины эмгэгүүд нь санах ойн алдагдал, үйл ажиллагааны доголдол, ү р э в с л и й г агуулдаг.

Тархины хэвийн үйл ажиллагаанд нөлөөлдөг бас нэг хүчин зүйл бол хөгшрөлт юм. Тиймээс бага наснаасаа эхлэн тархины зөв арчилгааг хангах ёстой бөгөөд энэ нь ирээдүйд эрүүл мэндийн ноцтой асуудлаас зайлс хийхэд тусална.

Гэсэн хэдий ч оюун ухааны хомсдол нь аажмаар өвчтөнүүдийн дунд тэргүүлэх өвчин болж байна. Гэхдээ д е м е н т и а гэж юу вэ, энэ нь бидний тархины эрүүл мэндэд хэрхэн нөлөөлдөг вэ?

Сул дорой байдлын тодорхойлолт

Д е  м е н т и а бол сэтгэцийн сайн сайхан байдалд нөлөөлдөг тархины нийтлэг өвчин юм. Энгийн мартамхай байдал нь тийм ч аймшигтай биш юм шиг санагддаг ч үнэндээ энэ нь илүү ноцтой өвчний шинж тэмдэг байж болно. Д е м е н т и а эрт илэрч, дараа нь нас ахих тусам хөгжиж болно. Үүнээс болж тархи чухал мэдээллийг санах чадваргүй болно. Үүний зэрэгцээ, бага зэрэг мартах нь санаа зовох зүйл биш боловч ой санамжийн асуудал байнга гарч ирэх нь сэтгэцийн эмгэгийг илтгэнэ.

Санах ой алдагдахад юу нөлөөлдөг вэ?

Тархины бүх санах ойг г и п п о к а м п а д хадгалдаг. Нас ахих тусам г и п п о к а м п нь бүтэлгүйтэж, ой санамжаа алддаг. Үүний зэрэгцээ ой санамжийг хамгаалах үүрэгтэй гормонууд бас буруу ажиллаж эхэлдэг. Ой санамж муудах гол шалтгаан нь тархины үйл ажиллагаа, ой санамж муу байдаг.

Байгалийн аргаар ой санамжийг хэрхэн сайжруулах вэ?

Хэдийгээр олон өвчтөн тархины өвчнөөс урьдчилан сэргийлэхийн тулд эм хэрэглэдэг ч ой санамжийг байгалийн аргаар сайжруулах арга зам байдаг. Нэгдүгээрт, биеийн тамирын дасгал нь тархины цусны эргэлтийг сайжруулж, улмаар ү р э в с л э э с сэргийлж, и н ц и л и н ы г эсэргүүцэхээс сэргийлдэг.

Хэрэв та зөв хооллодог бол биеийн тамирын дасгалын хажуугаар тархийг урамшуулах боломжтой. Үнэн хэрэгтээ хоолны дэглэм нь санах ойг бүрэн бүтэн байлгахад чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. Омега-3-аар баялаг хоол хүнс нь тархины танин мэдэхүйн чадварыг хадгалахад тусалдаг ба а н т и о к с и д а н т а а р баялаг хоол хүнс нь тархины ү р э в с л э э с сэргийлдэг.

Хамгийн алдартай, байгалийн тархи сайжруулагчийн нэг бол шүүс юм. Жингээ хасахад түгээмэл хэрэглэгддэг шүүс нь тархины бүх үйл ажиллагаанд нөлөөлж, эрс сайжруулдаг.

Тархи идэвхжүүлэх 6 хүчтэй ундаа

1. Манжингийн шүүс

Манжин нь тархийг бэхжүүлдэг ф о л а т, витамин С, төмөр, м а г н и г а а р баялаг. Үүний зэрэгцээ нишингэ нь а з о т ы н ислээр баялаг бөгөөд энэ нь тархинд илүү их цусны урсгалыг өдөөдөг. Манжингийн ашигт шинж чанар нь олон тооны судалгааны сэдэв байсаар ирсэн. Эдгээр судалгаануудын нэгэнд манжин нь тархины цусны урсгалыг мэдэгдэхүйц сайжруулдаг болохыг харуулсан.

2. Луувангийн шүүс

Лууван дангаараа эрүүл хүнс гэж үздэг ч тархины үйл ажиллагааг сайжруулдаг гэдгийг та мэдэх үү? Лууван нь к а л и г а а р дүүрэн байдаг бөгөөд энэ нь оюун ухааны хүч чадал, танин мэдэхүйд хувь нэмэр оруулдаг. Лууван нь цус харвалтын шинж тэмдгүүдээс урьдчилан сэргийлэх чадвартай бөгөөд тархины үйл ажиллагааг идэвхжүүлдэг б е т а – к а р о т и н ы г их хэмжээгээр агуулдаг.

3. К а к а о

К а к а о нь цусны даралт ихсэхээс сэргийлж, цус харвалтын шинж тэмдгийг бууруулахад хангалттай хүчтэй байдаг. Үүний зэрэгцээ к а к а о нь тархины цусны эргэлтийг сайжруулдаг бөгөөд энэ нь к а к а о дахь ф л а в о н о л ы н өндөр агууламжтай байдаг. К а к а о н ы судалгаануудын нэг нь энэхүү ундааг өдөр бүр хэрэглэх нь тархины чадавхыг өргөжүүлэх замаар сэтгэн бодох чадварыг эрс сайжруулдаг болохыг харуулсан.

4. Ногоон цай

К а к а  о шиг ногоон цай нь тархинд маш сайн ундаа юм. Өдөрт нэг аяга ногоон цай уух нь а н т и о к с и д а н т, ф л а в о н о и д ихээр агуулагддаг тул танин мэдэхүйн асуудлыг сайжруулдаг. Тархины бусад ашигтай шинж чанаруудын дунд ногоонд агуулагдах к а т е х и н нь тархины үйл ажиллагааг нэмэгдүүлж, танин мэдэхүйн асуудлаас сэргийлдэг.

Нэмж дурдахад ногоон цайнд э п и г а л о к а т е  к с и н – 3 – г а л л а т (EGCG) агуулагддаг бөгөөд бидний нас ахих тусам тархины мэдрэлийн эсийг эрүүл байлгадаг.

5. Жимстэй с м ү ү т и

А н т и о к с и д а н т ихтэй, чөлөөт р а д и к а л үүсэхээс урьдчилан сэргийлэх чадвартай жимс нь тархийг гайхалтай өдөөгч болгодог. Жимс жимсгэнэ нь ф л а в о н о и д, а н т о ц и а н и н а а р баялаг бөгөөд тархины гэмтлийг сэргээж, ү р э в с л и й г эмчилдэг химийн б о д и с юм. Жимс нь танин мэдэхүйн чадварыг хадгалах үүрэгтэй бөгөөд с т р е с с э э с урьдчилан сэргийлэх боломжийг олгодог.

6. Анар жимсний шүүс

Анар жимс нь хүчтэй а н т и о к с и д а н т бөгөөд тархины үйл ажиллагааг идэвхжүүлж, оюун ухааны хомсдолын шинж тэмдгүүдээс сэргийлдэг ф и т о х и м и болон бусад б о д и с о о р баялаг юм. Судалгаанаас үзэхэд анар нь Альцгеймерийн өвчний шинж тэмдгийг дарж, чөлөөт р а д и к а л у у д ы г ялгаруулахаас сэргийлдэг.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Давстай залуужуулах нүүрний маск бэлтгэх жоруудыг хадгалаад аваарай!

35-70 насны эмэгтэйчүүд хэрэглэх хэрэгтэй гар хийцийн шидэт тocны жор!