in

ЗөвЗөв

Мелатонин бол урт наслалтын түлхүүр юм. Бие дэх мелатонын түвшинг дээшлүүлэх арга!

Мелатонины үйлдвэрлэлийг нэмэгдүүлэхийн тулд юу хийж болох вэ? Нойрны даавар мелатонины талаар та сонссон байх. Үүнийг мөн амьдралын болон урт наслалтын гормон гэж нэрлэдэг. Мелатонин нь зөвхөн бие махбодид үйлдвэрлэгддэггүй, энэ нь зарим хоол хүнснээс гардаг, эсвэл эм, нэмэлт тэжээл хэлбэрээр биед нэвтрүүлж болно.

Мелатонин хэрхэн үүсдэг вэ? Мелатониныг нарийн булчирхай үйлдвэрлэдэг. Нарны гэрлийн нөлөөн дор амин хүчил болох триптофан нь серотонин болж хувирдаг бөгөөд шөнийн цагаар мелатонин болж хувирдаг. Энэ шалтгааны улмаас өдрийн цагаар дор хаяж хагас цаг унтах нь чухал юм. Гэсэн хэдий ч мелатонины 70 орчим хувийг шөнийн цагаар үйлдвэрлэдэг. Уг процесс 20:00 цагаас эхэлдэг бөгөөд 24:00-4:00 цаг хүртэл хамгийн эрчимтэй явагддаг.

Мелатонины үйлдвэрлэлийг нэмэгдүүлэхийн тулд юу хийж болох вэ?

  • 24:00 цагаас өмнө унтахын тулд чадах бүхнээ хийх
  • Хэрэв та энэ цагаас хойш сэрүүн байх шаардлагатай бол аль болох бага гэрэл үлдээх
  • өөрийгөө сэргээх хангалттай хугацаа өгөх
  • Унтахаасаа өмнө бүх гэрлийн эх үүсвэрийг унтрааж, хөшигийг хааж, нүдний маск хэрэглэх
  • Хэрэв та шөнө сэрвэл гэрлээ асааж болохгүй

Мелатонин ямар үүрэг гүйцэтгэдэг вэ?

Мелатонины гол үүрэг бол биоритмыг зохицуулах явдал юм. Түүний ачаар бид гүн нойрсож чадна. Гэхдээ үүнээс гадна мелатонин:

  1. Дотоод шүүрлийн системийн үр дүнтэй үйл ажиллагааг хангана.
  2. Хөгшрөлтийн явцыг удаашруулна.
  3. Дархлаа хамгаалах үйл ажиллагааг нэмэгдүүлнэ.
  4. Антиоксидант үйлчилгээ үзүүлнэ.
  5. Бие махбодийг сэтгэлийн хямралтай тэмцэхэд тусалдаг.
  6. Хоол боловсруулах тогтолцооны сайн үйл ажиллагааг хангана.
  7. Бие дэх бусад дааврыг үйлдвэрлэх үйл явцад нөлөөлдөг.
  8. Тархины эсүүдэд сайн.

Хэрэв мелатонин хангалттай хэмжээгээр үйлдвэрлэгдэхгүй бол хүн хурдан хөгширч, жингийн асуудал, тэр дундаа таргалалт үүсдэг. Эмэгтэйчүүдийн хувьд эрт цэвэршилтийн эрсдэл, хөхний хорт хавдар үүсэх магадлал нэмэгддэг.

Ямар хоолонд мелатонин агуулагддаг вэ?

Мелатонин нь зарим хоолонд агуулагддаг бөгөөд зарим нь үүнийг үйлдвэрлэхэд тусалдаг. Цэвэр мелатонин нь эрдэнэ шиш, банана, улаан лооль, будаа, лууван, улаан лууван, инжир, овъёос, самар, арвай, үзэм зэрэгт агуулагддаг. Мелатонины үйлдвэрлэлд эерэгээр нөлөөлдөг хүнсний бүтээгдэхүүн бол хулуу, бүйлс, бяслаг, үхрийн мах, цацагт хяруул, тахианы өндөг, сүү, чангаанз, линден, овъёосны будаа, наранцэцгийн үр юм.

Архи, кофеин, тамхи, түүнчлэн бета-хориглогч, нойрны эм, үрэвслийн эсрэг эм, антидепрессант агуулсан зарим эмийг хэрэглэснээр бие махбод дахь мелатонины үйлдвэрлэл зогсдог гэдгийг тэмдэглэх нь зүйтэй. Нас ахих тусам мелатонины хэмжээ багасдаг бөгөөд энэ нь ялангуяа 35 наснаас хойш тохиолддог тул бие махбодид аль болох үр дүнтэй үйлдвэрлэхэд нь туслах хэрэгтэй.

Байгалийн жамаар эрүүлжиж, мелатониныг анхаарч үзээрэй!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Гахайн махны өөх тос нь ургамлын тосноос илүү хүний биед эерэг нөлөөтэй!

Эдгээр 10 хүнс нь шээсний хүчлийг саармагжуулж тулай, бөөрний чулуу, үе мөчний өвдөлтийг намдаана!